یاداشت های پراکنده ومفید

موبایل -کامپیوتر -اطلاعات پزشکی ،علمی ،هنری و.........

یاداشت های پراکنده ومفید

موبایل -کامپیوتر -اطلاعات پزشکی ،علمی ،هنری و.........

تعویض آب

تعویض آب

تعویض آب را احتمالا باید دلهره آورترین قسمت نگهداری موفق ماهی ها دانست
آبی که حاوی مواد شیمیایی نامطلوب است غالب افراد را به تعویض آب در مقادیر فراوان سوق می دهد.تصفیه عاملی ضروری است ولی مطمئنا قادر به زدودن تمامی عناصر انباشته در آب مانند فسفات نیست. تعویض آب، آلودگی ناشی از تجمع این عناصر مضر را برطرف کرده و عناصر مفید کاهش یافته آب مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، رویکه برای برقراری توازن در یک آکواریوم حیاتی اند را به حد طبیعی باز می گرداند.در شرایط عادی تعویض آب به میزان هفتگی ۱۰ درصد یا ۲۰۱۵ درصد هر دو هفته یک بار کافی است. میزان آبی که تعویض می شود به کیفیت عمومی و بار زیستی آب بستگی دارد.به خاطر بسپارید که تعویض فراوان، مراقبت های فراوان جهت تنظیم پارامترهای آب را می طلبد، هر چند تعویض بیش از ۵۰ درصد آب نه تنها باعث بهبود چیزی نخواهد شد بلکه بر مشکلات نیز خواهد افزود. تعویض آب زمانی نتیجه بخش است که در اندازه کم ولی مداوم انجام پذیرد.با سیفون بستر آکواریوم و جایگزین کردن آب خارج شده این هدف میسر خواهد شد.سیفون بستر آلودگی های ناشی از ذرات ته نشین شده را که باعث افزایش میزان آمونیاک و فسفات محلول در آب می شوند از بین می برد.مراقب باشید چه چیزی داخل آکواریوم می ریزید اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید میزان نیترات PH آن را اندازه گیری کرده و مطمئن شوید که در اندازه احتیاجات آکواریوم شما است، همچنین مطمئن شوید آبی که استفاده می کنید درجه حرارت مشابهی با آب درون آکواریوم داشته باشد. این تفاوت درجه می تواند برای ماهی ها بسیار خطرناک باشد.به خاطر بسپارید:آب باید عاری از کلر و فلزات سنگین مس و سرب باشد.اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید، قبل از وارد کردن، چند دقیقه صبر کنید تا کلر آن خارج شود.هرگز از آب داغ برای تنظیم دما استفاده نکنید چون باعث وارد آمدن شوک به ماهی ها می شود.آب را به صورت ناگهانی و مستقیم به آکواریوم نریزید، این کار علاوه بر متلاطم کردن آب و محیط آکواریوم موجب ترساندن ماهی ها نیز می شود

ماهی سیچلاید گورخری

ماهی سیچلاید گورخری
سیچلایدهای گورخری دارای فلسهای ریزی هستند که دائما رنگ خود را عوض می کنند. سیچلایدها دارای هوش سرشاری هستند که با رفتارهای جالب و قابل توجه ایی به تربیت و باروری تخمها و بچه های خود می پردازند

ادامه مطلب ...

ایجاد چرخه آکواریم، بدون نیاز به ماهی

ایجاد چرخه آکواریم، بدون نیاز به ماهی

 

متن زیر ترجمه مقاله ایست که توسط Shawna McGregor نوشته شده است:

 

متن مقاله :

 

 وقتی که یک آکواریم جدید را نصب می کنید، مهمترین مرحله ای که قابل بحث است معروف به چرخه و سیکل آکواریم می باشد

ادامه مطلب ...

اصول تغذیه ماهی های آکواریوم

اصول تغذیه ماهی های آکواریوم :

 

تغذیه ماهی ها بخش جذاب و مورد علاقه آ کو  ریو م است ها ست اما متاسفانه همین قسمت علت بالاترین مرگ و میر ماهی ها ست

ادامه مطلب ...

طرز تهیه آرتمیا

طرز تهیه آرتمیا

 

معروف ترین نوع غذاهای زنده که آکواریومیست های حرفه ای برای غذا دادن به ماهی و یا پرورش بچه ماهی ها و لارو ماهی ها ازش استفاده میکنن , میگوی نمکی یا آرتمیا یا تخم میگو یا ناپلیوس هست . آرتمیا خرچنگ کوچکی هست که بیشتر از 4 میلیمتر نیست و در آبهای خیلی شور زندگی میکنه و در ایران هم در دریاچه ارومیه ساکنه و صادرات تخم میگوی آرتمیا که به نام Urmiana معروف هست , سود خیلی سرشاری داره و هر کیلو از اون در بازارهای جهانی چند صد دلار قیمت داره . تخم میگو , خیلی ریز و به رنگ قهوه ای روشن هست و نکته جالبش اینه که بصورت خشک و پودر هست و سالها میشه اونو نگهداشت . قبل از مصرف باید اونو عمل آورد یا زنده یا Hatch کرد . برای اینکار به لوازمی نیاز دارین و همچنین مخزنی به نام Incubator ! طرز تهیه انکوباتور به روش بسیار ساده رو در زیر می نویسم . ابتدا لوازم مورد نیاز :

- بخاری اتوماتیک .

- سنگ هوا .

- بطری آب معدنی به رنگ شفاف یک و نیم تا 2 لیتری .

- نمک طعام یُد دار یا نمک خالص دریایی 15 تا 20 گرم معادل یک قاشق و نیم غذا خوری .

- آب جوشانده و سرد شده .

- یک pH سنج برای تعیین pH 8.5 .

- یک شلنگ به طول یکمتر .

- پمپ هوای کوچک .

- لامپ کم مصرف از نوع مهتابی یا لامپ مهتابی کوچک .

- چسب آکواریوم برای آب بندی لوله ها .

ابتدا بطری آب معدنی رو کاملن شسته و با آب داغ ضد عفونی میکنید . بعد اونو وارونه میکنید و انتهای اونو میبرید و دور می اندازید . حالا وسط درب بطری رو بوسیله میخ داغ سوراخ میکنید و شلنگ هوا رو از داخلش عبور میدین . معمولن شلنگ هوا باید به اندازه یک تا 2 سانتیمتر در داخل بطری قرار بگیره . حالا با کمک چسب آکواریم شلنگ و درب بطری رو آب بندی میکنید و صبر میکنید تا کاملن خشک بشه و بعد مقداری آب داخل بطری میریزین و امتحان میکنید تا ببینید نشتی میده با نه ؟ حالا انتهای بطری رو از طرفین بوسیله میخ داغ دو سوراخ کوچک میکنید و ازش طنابی عبور میدین و اونو بعنوان حلقه نگهدارنده ظرف قرار میدین و ظرف رو بوسیله اون بصورت وارونه آویزون میکنید .

نمک طعام رو با آب مخلوط میکنید و در مخزن میریزید و توسط pH سنج اونو اندازه گیری میکنید و میزان اونو روی 8.5 قرار میدید . حالا به مدت 2 ساعت پمپ هوا رو روشن میکنید تا نمک کاملن با آب مخلوط بشه و آب هم از اکسیژن غنی . بعد از دو ساعت بخاری رو روی دمای 28 درجه تنظیم میکنید و داخل ظرف قرار میدین و مهتابی رو هم روشن میکنید بطوریکه ظرفتون بطور کامل روشن بشه و عمل انکوباسیون آغاز میشه ! اهمیت نور دهی برای این هست که حتا از اولین ساعت های خیس خوردن تخم ها , تابش نور باعث شکفتگی بیشتر و سریعتر تخم ها میشه ! بعد از 5 تا 10 ساعت جریان هوا رو قطع میکنید و صبر میکنید تا جریان آب آروم بشه . حالا تخم هایی که عمل نیومدن یا فاسد شدن , روی سطح آب قرار میگیرن . با یه توری ریز اونها رو میتونید از سطح آب جمع کنید و دوباره پمپ هوا رو روشن کنید . بعد از 20 تا 36 ساعت میگوها از تخم در میان و شروع به شنا کردن میکنن . اندازه اونها کمتر از یک میلیمتر هست .

در این موقع با قطع جریان هوا و ته نشین شدن پوسته ها , بوسیله پیپت و یا سرنگ میتونید به راحتی نوزادان میگو رو جمع آوری کنید . بهترین روش این هست که ظرف رو در کنار منبع نور قرار بدین بطوریکه نیمی از ظرف تاریک باشه و نیم دیگه روشن . نوزادان میگو به سمت نور جذب میشن و به راحتی میتونید اونها رو بگیرید . نکته مهم در تغذیه از آرتمیا این هست که برای لارو ماهی ها نوزادان باید حتمن تازه باشن و نباید بیش از 30 ساعت از شکفتن اونها گذشته باشه چون هم سخت تر میشن و هم ارزش غذاییشون کمتر میشه ! عوامل مهمی که در شکفتن بیشتر تعداد تخمها اثر میذاره ثابت بودن دما و اکسیژن آب و خالص بودن نمک و مقدار اون در حد 15 تا 20ppt و نور دهی مناسب و همچنین نوع تخم هاست .

 

تکثیر گورامی

تکثیر گورامی

گورامیها ماهیهای بسیار زیبایی هستند که اغلب به ماهیهای کوچکتر از خود اسیب میرسانند گورامیها انواع مختلفی دارند که تعدادی ازآنها در ایران تکثیرو پرورش یافته اندنگهداری از گورامیها بسیار راحت است

ادامه مطلب ...

نرم افزار contacts_backup_3_1

بک آپ گیری از کانتکت موبایل با فرمت های cbfوtxtقابل نصب برروی سیستم عامل ویندوز موبایل 5و6 روی  htcmini تست شده

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید 

http://s1.picofile.com/file/6476116696/imobiletool_contacts_backup_3_1.zip.html

هپاتیت

هپاتیت به معنی التهاب کبد است و انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها قابل سرایت هستند و برخی مسری نیستند. بیشتر مبتلایان به هپاتیت آنهم از نوع C و B علائمی ندارد. برخی از این بیماران علائم عمومی عفونت ویروسی را نشان می‌‌دهند از قبیل خستگی، دل درد، درد عضلانی و تهوع و بی اشتهایی، ولی در موارد پیشرفته علائم نارسایی کبدی بروز می‌کند که شامل تورم شکم، اندامها، یرقان و خونریزی‌های گوارشی و ... است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

تنظیمات gprs و mms

طریقه استفاده از سرویس اینترنت ایرانسل روی گوشی موبایل

این آموزش مطابق جدیدترین تنظیمات ایرانسل آپدیت گردیده است : تاریخ آپدیت: 20-2-1387 .


شرکت ایرانسل از فروردین 86 اقدام به ارائه سرویس اینترنت خود برای تمام مشترکین خط ایرانسل نموده است. نرخ در نظر گرفته شده از سوی ایرانسل، جدیداً به ازای هر کیلوبایتی 5 ریال می باشد. البته در روزهای پنجشنبه و جمعه و ساعات 12 تا 6 هر شب به ازای هر کیلوبایت تنها یک ریال محاسبه می کند. با این حساب اگر صفحه گوگل را باز کنید و سپس از طریق آن به یک سایت معمولی منتقل شوید هزینه بسیار اندکی (بین 5 تا 10 تومان یعنی کمتر از یک اس ام اس) برایتان محاسبه می گردد. در اینجا قصد داریم طریقه تنظیم گوشی برای استفاده از اینترنت را توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید:

به طور کلی دو روش برای آماده کردن گوشیتان جهت استفاده از اینترنت ایرانسل وجود دارد:

روش 1 ـ وارد کردن کد روبرو:

*140*3*6#

بعد از وارد کردن این کد، پیامی را دریافت می کنید که به طور خودکار تنظیمات گوشی شما را برای کار با اینترنت ایرانسل هماهنگ می کند. بعد از آن کافی است وارد منوی اینترنت خود شوید و یک آدرس اینترنتی را وارد کنید.


روش 2 ـ تنظیم دستی:

برای ساختن اشتراک GPRS برای استفاده از اینترنت ایرانسل


نوکیا سری 60 و بالاتر


مسیر زیر را دنبال کنید :
Tools > Setting > Coonections > Access Points > New Access Point
و سپس مقادیر زیر را وارد کنید :
Connection Name : Irancell
Username & password : خالیAccess Point Name : mtnirancell
Authentication type : Normal
برنامه مرورگر را بازکنید، اکنون از شما سوال میشود که آیا میخواهید که به اینترنت وصل شوید یا نه ؟ شما
Yes رو بزنید !
 


با این راه شما به راحتی می‌توانید GPRS و MMS خود را به صورت کاملا اتوماتیک نصب کنید.

برای این کار شما باید به شماره ۲۲۲۵ یک اس ام اس بزنید و در آن مدل گوشی خود را به این صورت وارد S Sony Ericsson W810i کنید، توجه داشته باشید که این S اول حتما باشد و به بزرگ و کوچکی حروف هم توجه کنید. برای مثال برای گوشی N73 نوکیا متن پیغام باید به این صورت نوشته شود S Nokia N73 به همین سادگی، بعد از ارسال اس ام اس با مشخصاتی که در بالا ذکر کردم بعد از چند دقیقه یا شاید هم اگر شبکه شلوغ باشد بعد چند ساعت این تنظیمات برای شما ارسال می‌شود و شما تنها کاری که باید بکنید این است که آن های را ذخیره کنید، آسون نبود؟!

با سلام
اگر سیم کارت شما اعتباری ایرانسله باید کد (#5*3*140*) رو وارد کنید و اگر سیم کارتتون مث من دائمیه (#5*3*130*) رو وارد کنید و طبق دستور عملی که ظرف یکی دو دقیقه براتون ارسال میشه استفده کنین ضمنا" mms رو الان به صرت کاملا" محدود فعال کردن که قراره تا دو سه ماه دیگه به صورت نا محدود فعال بشه / میشه گفت تقریبا" غیر فعاله
اگه از طریق دستور عمل خود ایرانسل نتونستین راهو پیش برین بگین تا براتون دستور عمل تنظیمات گوشیو بزارم